9 augustus 2013

Eierkoeken receptje

1 van de dingen die ik het aller liefste doe in het weekend is heerlijk uitgebreid en rustig ontbijten. Door de weeks heb ik een half uur om me aan te kleden, op te maken en te eten voordat ik de deur uit moet om naar mijn werk te gaan. In het weekend heb ik de tijd om er goed voor te gaan zitten.
Heerlijk croissantjes afbakken, broodjes maken en.. eigen gemaakte eierkoeken. Zo simpel en zo lekker!





Dit heb je nodig (8 stuks):
100 gram bloem
100 gram suiker
0,5 theelepel bakpoeder
1 zakje vanillesuiker (optioneel)
snufje zout
2 eieren
1 citroen

Zo maak je het:
1. Begin met het voorverwarmen van de oven op 180ÂșC en leg een bakplaat met bakpapier alvast klaar.
2. Voeg de eieren en de suiker in een kom en mix tot een dik mengsel.
3. Voeg een beetje geraspte citroen schil door het mengsel (optioneel) of voeg een zakje vanillesuiker toe (optioneel)
4. Spatel nu de bloem, snufje zout en de bakpoeder door het eiermengsel. Spatel niet te lang, maar zorg dat alles goed met elkaar vermengt is.
5. maak nu hoopjes op de bakplaat. Ik haal uit dit recept zeker 8 eierkoeken, maar je kan ze natuurlijk zo groot of klein maken als je wil, pas op! let wel op de baktijd
Na ongeveer 10 minuten zijn de eierkoeken mooi bruin. Heel simpel!

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen