28 december 2012

Pavlova!

Ik heb begrepen dat vooral de pavlova erg populair onder de kersttoetjes was dit jaar. Ook ik heb me laten verleiden door deze heerlijke makkelijke taart. De binnenkant van de taart blijft lekker sticky/bijna marshmallow achtig!
Een tip, de taart is echt om meteen op te eten. Het fruit verliest vocht waardoor de taart nat wordt terwijl de buitenkant juist lekker bros moet blijven.
Zoals je kan zien kon ik niet eens meer een foto nemen van de hele taart.






































Je hebt nodig:
4 eiwitten
125 g witte basterdsuiker
1 eetlepel maizena

250 ml slagroom
50 g poedersuiker

1 doosje gemengd fruit (diepvries)

Zo maak je het:
1. Verwarm de oven voor op 180⁰C. Laat ondertussen het fruit uitlekken. Leg een bakplaat bekleed met bakpapier klaar en teken hier een ronde op af ter grootte van je presenteerschaal.
2. Klop in een goed ontvette kom de eiwitten stijf.Voeg tussendoor steeds een beetje basterd suiker toe. Voeg op het laatste moment de maizena toe en schep dit er door heen.
3. Schep het eiwtitmengsel op de bakplaat (binnen de cirkel). Plaats de bakplaat in de oven en zet de oven op 140 ⁰C. Bak de pavlova voor 5 kwartier hierna laten afkoelen in de oven, maar de oven wel uitzetten.
4. Klop de slagroom stijf met de poedersuiker er door heen totdat je van de slagroom pieken kan maken.
Verdeel pas op het laatste moment voordat je de taart serveert de slagroom over de pavlova en daarna het fruit.
Om het helemaal af te maken heb ik er nog wat poedersuiker overheen gestrooid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten